onsdag den 16. januar 2013

Hverdagsglimt fra det nye år

Indtil videre er vi kommet rigtig godt i gang med 2013. Det virker som om at juleferien har givet fornyet energi og skoleglæde hos vores børn. Sproget bliver jo også nemmere og i de sidste uger, er det gået hurtigt med at læse bøger på engelsk mm., hvilket betyder at lektierne ofte kan blive lavet i et lidt hurtigere tempo. I dette semester bliver der også tilbudt nogle aktiviteter på skolen om eftermiddagen. Elias er begyndt til LEGO klub om tirsdagen. Lego er meget populært i USA og kan købes alle vegne. Han har ellers ikke været særlig begejstret for at lege med lego, men nyder at kunne "lege" med sine venner efter skoletid, og så er det jo sjovt at kunne fortælle, hvor det kommer fra mm. 
Silja har meldt sig til at projekt der hedder Dance Crazy, som går ud på at danse standard og latin danse to gange om ugen. Det er en af lærerne på skolen, der underviser, og hun synes at det er rigtig sjovt. Agnes er begyndt til gymnastik, og er ovenud begejstret. Der er ellers ikke meget leg og hygge over det, men laang stræk-opvarmning og masser af øvelser i spagat, split og bro.
Som tidligere skrevet spiller Elias fodbold, men er kommet på et hold hvor niveauet er meget lavt. Dette skyldes mange ting, men f.eks er der ingen der tager initiativ til et fodboldkamp i frikvarteret, og for mange amerikanere er det stadig et nyt spil. Nå, men da Elias havde tabt kamp nummer 17, fordi medspillerne enten står i vejen eller tager bolden fra hinanden, blev det Lars for meget, og han hjælper nu træneren med nogle gode tips til den ugentlige træning. Om det skyldes hans trænertalenter ved jeg ikke, men de vandt da langt om længe i lørdags:-) I kirken spiller Lars også en gang i mellem, men må igen ryste på hovedet at mangel på forståelse for spillets finesser:-)
Og hvad laver jeg så? Jeg må indrømme, at jeg efter jul har haft lidt krise over, hvor lidt man får udrettet på dage, hvor der ingen program er. Det er utrolig så meget tid, der kan gå med ting, man klarer meget hurtigt, når man går på arbejde. Det er en vanskelig balancegang, at glæde sig over at man har masser og tid, og så vælge hvad man så skal bruge alle de timer til. Det er fedt at jeg ikke skal stresse rundt hele tiden, men det hele kan også komme lidt for langt ned i gear. Jeg har meldt mig ind i det lokale fitnesscenter, og går til Zumba to gange om ugen. I morgen skal jeg til klaver for første gang, og håber at det bliver godt. Før jul meldte jeg mig som frivillig på et nærliggende hospital, men har intet hørt siden, selv om jeg har rykket flere gange. Det er lidt frustrende at være så opsøgende hele tiden. 
I kirken er jeg begyndt at hjælpe til i søndagsskolen med sang og musik, og hveranden mandag er vi kommet med i en Small Group. Parret som leder den, bor lige i nærheden og har en dreng, der går i Elias' klasse. Vi mødes fra 7 til 9 pm, og mens børnene ser film i kælderen, drøfter vi søndagens gudstjeneste. Det er dejligt at lære nogle mennesker fra kirke bedre at kende, og i mandags fik jeg talt med en, der også var hjemmegående, og vi har aftalt at finde på noget sammen. Derudover har Lars og jeg, planer om at tage til ballroomdans på universitetet, der har sin egen danse skole, og jeg har meldt mig til et bogstudie.
I dag sneede det så meget at skolebussen var forsinket to timer. Lars er dog kørt afsted på cykel, men havde mine bilnøgler i lommen... Tror jeg vil bruge resten af dagen på at læse Harry Potter, som jeg et godt stykke ind i fireren, endelig er blevet total grebet af:-) Der er sandelig også mange skønne ting ved livet som Homemaker.

1 kommentar:

  1. Så er strømperne færdige! Jeg sender dem i morgen, og er spændt på, hvornår de når frem.

    SvarSlet