onsdag den 13. marts 2013

Fasterbesøg

Forrige mandag kom Lars' søster Helene, efter lang tids nedtælling. Da hun ankom sent om natten, fik Agnes lov at tage en fridag om tirsdagen. Regnen silede ned, så dagen var mere til en tur på neglesalon end udendørs aktiviteter.

Ellers blev der læst bøger højt, givet mange kram og (da Elias kom hjem) kæmpet mange slåskampe - dejligt med besøg:-)

Fredag havde Helene fødselsdag, og da vi havde sendt børnene afsted, kørte vi en tur mod nord og fik shoppet i et outlet ca. 1 time herfra. Da vi rejste til USA, havde vi regnet med at de fleste ting ville være billigere end i Danmark. Det er de dog langtfra, men tøj og sko er markant billigere, så vi fik shoppet en del. Om aftenen var vi ude at spise og tog bagefter hen på det lokale gymnasium, der viste Sound of Music.

Lørdag kørte vi ud på en gård der producerede ahornsirup. Da marts er høst tid har mange gårde "åbent hus", og vi fik set hvordan de tapper siruppen og koger det ind. Jeg havde forestillet mig at de huggede lidt i træet og stod klar med spande i bedste "Lille hus på prærien stil", men det var meget mere avanceret. På billedet kan man ane det omfattende ledningsnetværk, der førte siruppen fra træerne hen til et opsamlingssed. Der var også smagsprøver, og vi fik købt noget maple cream ( pisket sirup) med hjem og lavede en ordentlig gang pandekager.

Søndag var der fest i den organisation, der står bag Siljas dans på skolen.
Det foregik på et Hilton hotel i Troy, og i anledning af Sct. Patricks Day, var alt pyntet op i flotte grønne farver. (Sct. Patrick er en helgen, som man fejrer i Irland, og da utrolig mange har irsk herkomst, er det en dag alle fejrer i USA.

Det hele var vældig fint med pizza og kager i lange baner. Silja fik vist hvor dygtig hun er blevet til rumba, vals og andre ballroom danse..og vi andre fik også en lille danselektion med på vejen.

Mandag skulle Helene videre til NYC, men inden vi kørte hende til toget, afleverede vi Lars på universitetet og fik en rundvisning, hvor vi så nogle af hans påfund med spækbræt og cykelslanger, som kan bruges til forsøg, når de nu ikke har det udstyr han skal bruge..