tirsdag den 26. marts 2013

Mens vi venter på forår

Officielt begynder foråret på den nordlige halvkugle d. 21. marts, og det er noget man gør mere ud af her end i DK. Vejret har dog ikke rettet sig efter det, og vi er ved at glæde os til varmere dage. Jeg har købt diverse krydderurter og har sået indendøre, men der kommer vist til gå noget tid, inden de kan komme i krukker udenfor.




I sidste uge hjalp jeg til med et stort arrangement på skolen. Det er en fast tradition at 5. klasserne står for at lave en italiensk restaurant. Da jeg meldte mig, havde jeg lidt naivt troet, at de selv skulle lave maden, men ideen var mere, at eleverne skulle prøve at være tjenere, og pynte op, så der kom en god atmosfære. Det brugte vi meget lang tid på..
Selve aftenen forløb supergodt. Det hele var meget velorganiseret, og der blev solgt rigtig meget mad. Menuen stod på pasta med tomatsovs og salat, og til dessert var der alverdens hjemmebag, bl.a. mine mislykkede total flade Napolionshatte, som ingen heldigvis vidste, hvordan skulle se ud.
Silja styrtede rundt hele aftenen, og var en meget serviceminded tjener:-)




I dag har børnene fået elevplaner med hjem for 2. gang, og alle fag bliver vurderet ned til mindste detalje med TAL! Det er helt vildt at børn på så lave klassetrin skal have karakterer på den måde. Heldigvis klarer de sig alle 3 godt, og får positive ord med på vejen, men det må være så belastende at have svært ved tingene, og så skulle måles og vejes konstant.
Agnes er meget opsat på at læse 20 min. hver dag i marts, da hun har fået en afkrydsningsliste, og der bliver læst både "Splat the Cat" og min mors gamle Søren og Mette bøger. På videoen kan man fornemme hendes meget amerikanske accent. (Man skal kopiere linket ind i sin egen browser)
http://youtu.be/HVcoefTdmcw


Da vi nu har under et år tilbage i USA, og jeg stadig ikke synes jeg bruger al min tid rigtigt, har jeg opsøgt en coach, og det er indtil videre en positiv oplevelse. Målet er, at det skal føre til noget meget konkret bl.a. en hjemmeside, hvor lærere kan vidensdele. Jeg tænker, at der måske i et stykke tid, vil være overskud blandt mine kollegaer, til at komme med ideer, når man nu vil forhindre dem i at passe deres arbejde. Sikke et cirkus, og hvor er både heldagsskole og lockout dog en tåbelig opfindelse..


- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar